L'article 11 i) del Reial decret 203/2021, de 30 de març, pel qual s'aprova el Reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics, recull, com a contingut mínim a disposició de les persones interessades, la normativa reguladora del registre al qual s'hi accedeixi a través de la seu electrònica.
L'article 38 del reial decret esmentat regula el Registre central electrònic de l'Administració General de l'Estat, i estableix llur naturalesa i funcionament a l'hora de registrar tots els documents que es presentin o que es rebin en qualsevol dels seus òrgans administratius.
Per la seva banda, l'Ordre PCM/1382/2021, de 9 de desembre, per la qual es regula el Registre general electrònic en l'àmbit de l'Administració General de l'Estat, té com a finalitat els requisits i condicions de funcionament del REG-AGE.
El REG-AGE admetrà:
- Documents electrònics normalitzats corresponents als serveis, procediments i tràmits que s'especifiquin conforme al que disposa la norma de creació del registre, degudament emplenats. En el Ministeri d'Hisenda existeixen, entre d'altres, formularis normalitzats per tramitar recursos i reclamacions, queixes i suggeriments, i recursos economicoadministratius.
- Qualsevol sol·licitud, escrit o comunicació diferent dels esmentats en el paràgraf anterior, sigui quina sigui l'administració pública a la qual es dirigeixin.
D'acord amb l'article 16.8 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, no es tindran per presentats en el registre aquells documents i informació sotmesos a un règim especial de presentació. Si es dona el cas, l'òrgan administratiu competent per a la tramitació del procediment comunicarà aquesta circumstància a l'interessat i l'informarà dels requisits exigits per la legislació específica aplicable.